Promo ! Klik Ler..

Wednesday, January 23, 2013

:: Thank you Allah ::

Assalamualaikum wbt.
Alhamdulillah, hingga sekarang jam 10.27 pagi WIB, semuanya berjalan lancar.
Pagi ni saya ke FKG (Fakultas Kedokteran Gigi) untuk mengambil kembali ujian ulangan pedodonsia yang saya gagal semalam. Ish,ish,ish.
Dan paling tidak disangka adalah saya lulus untuk ujian skill’s lab Ortodonsia yang saya rasa saya akan gagal.
Kan kemarin saya ada cakap saya tak dapat buat Labial Bow.
Anyway, tu semua kerja Allah.
Apapun. Alhamdulillah.
Even gagal kat Pedo, at least pass kat Ortho.

Tadi masa exam ulangan Pedo, saya dapat Dr.Ami.
Exam lisan.
Cakap2 sikit pasal space maintainer pada gigi anak, then kena lukis design piranti kat gigi anak tersebut.
Lepas dah habis, saya cakap kat dosen, dah selesai.
Then dosen tengok lukisan saya dan tegur mana yang saya salah.
Dia tegur sambil lukiskan apa yang saya salah kat lukisan tu.
One by one.
Allah. Rasa best sangat.
Sekarang saya dah tahu mana yang perlu diperbetulkan.
Even ia hanyalah lukisan, kelak nanti masa dah clinical (sini sebut coass), takut ter’effect’ pulak.
And nanti boleh jadi salah.
Oho.
*Mood dosen pagi ni Alhamdulillah baik. Tak de marah. Maybe sebab pagi. Semua orang cool. Lagipun dosen tu baru kahwin. Of course dia happy. Wiwit ;)*

Then dah habis exam, terus ke International Office (IO).
Nak cap jari tangan untuk buat Surat Keterangan Lapor Diri (SKLD).
Finally setelah berkali-kali turun naik ke IO dan tidak berjaya untuk menurunkan cap jari saya yang special ini, akhirnya hari ini berjaya jugak !
Alhamdulillah.
And nasib baik juga karyawan (pekerja) IO pagi ni mood dia baik.
Ye lah, masih pagi kan.
Plus saya orang first datang ke IO.
Hehe.

Petang kejap lagi, nak ke Konsulat Malaysia pulak,
Ada sambutan Maulid Nabi.
Esok maybe nak ke Pajak Ikan.
Beli barang2 yang Mak Ayah adik pesan.
Next week, exam remedial blok untuk semester ni dah mula.
Saya akan sit for remedial blok 15,16 sebab dapat C.
Blok 17 tak perlu sebab dapat B.
Alhamdulillah *Ni salah satu sebab saya macam gembira hari ni*
Blok 18 tak tahu lagi result mcm mana.
Harap2 ok lah semua.
Then, after that, pulang ke Malaysia !
Wehuuu.

Apapun, Alhamdulillah atas semua pemberian Allah yang sementara ini.
Nikmat ini juga adalah ujian.
Allah memberi nikmat kepada manusia untuk melihat sejauh mana manusia itu bersyukur dan mahu melihat apakah hambaNya itu riak,sombong dan ujub dengan nikmatNya itu.
Maka, bersyukurlah dan dalam masa yang sama, muhasabah kembali.
Karena nikmat ini hanya sementara dan akan diambil kembali olehNya.

Jaga diri, iman dan hati.
Wassalam ;)



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...