Promo ! Klik Ler..

Tuesday, March 22, 2011

:: Musim Hujan ? ::

Assalamualaikum wbt..
Didoakan agar para pembaca semua berada dalam keadaan yang sihat walafiat dan diredhaiNya,insyaAllah,amiin :D

Akhir2 ni Medan selalu jugak hujan.
Kadang2 pagi,petang dan malam akan hujan.
Kadang2 hujan rintik2,kadang2 hujan lebat.
Bila hujan, ana akan rasa sejuk (semua org pun sejuk kan?)
Best bila hujan.
Sedap nak tidur..(hu3)
Style diri ana,time hujan ana akan tutup kipas,sbb x blh thn sejuk.
Ana akan pakai sweater + stokin..
He2,sekali pandang mcm org bersalin je..Hi3..

Tapi...
Ada org marah bila hujan.
Kenapa mesti marah?
Sbb x dpt pergi kelas?
Sbb habis baju kt ampaian jd basah balik?
Sbb kasut kotor terpijak lecah?
Sbb x suka hujan?

Hmm...
Jujur ya,ana agak x suka tgk org nak marah2 bab2 cuaca ni..
Siap post kat fb lg tulis,'Argh,hujan ! Apa ni ??? X suka la ! + _____(kata2 kesat)'
Amboi2...
X baik la marah cmtu..
Sbb semua perubahan cuaca ni Allah yg aturkan..
Kalo kita marah dgn cuaca bermakna kita marah dgn Allah..
X baik la..dosa..
Allah sayang kt kita,kenapa kita mesti marah?
Allah turunkan hujan tu sbb nak suburkan tanaman,nak bagi kita rasa sejuk kejap sbb selama ni asyik duk mengeluh "Panas3x" je...
Ni bila Allah dh bg hujan,nak pulak marah2 kenapa hujan turun..
X baik...
Hujan tu kan rahmat + nikmat dr Allah..
X kisah la hujan ke,panas ke,ribut ke,taufan ke,tsunami ke,tu semua adlh aturan Allah..
Aturan Allah yg tlh ditetapkan utk hamba-hambaNya supaya menerimanya..
Ingat,kita ni hanya hambaNya !
Kita layak menerima apa yg telah ditetapkan olehNya !
Allah mengubah cuaca ni pasti ada sebabnya..
Pasti Allah nak bagi kita sedar tentang hakikat kebesaranNya..

Kesimpulan
:: Terimalah apa adanya di muka bumi ini..kita hanya penumpang sementara di sini, kita ada tuan yakni Allah swt ! ::
:: Jangan marah dengan hujan/panas/ribut n so on ::
:: Drpd melontarkan kata2 yg bersifat amarah,lbh baik ucpkan 'Astaghfirullahal'azim/Subhanalllah/MasyaAllah,dll' ::




2 comments:

kamaliahashim said...

ho3 ..sape tak suke hujan tu ? heee
maliah sgt2 suke hujan kot .. kalo salji lagi suke :)

Nur Afiqah Mohd. Anuar said...

yup,betul2..
salji sejuuuukkkk ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...