Promo ! Klik Ler..

Thursday, November 24, 2011

:: Syukuri Apa yang Ada ::

Assalamualaikum wbt.
Dah lama ana x update apa2 kan.
Minta maaf.

Ana x tahu nak tulis apa ni.
Cuma cukuplah sekadar mengingatkan diri sendiri dan para pembaca.

Kita ni adalah hambaNya.
Maka kita WAJIB untuk sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada.
Sentiasa tanamkan rasa syukur dalam diri kita, dalam hati kita.
Kita sbg manusia, kadang2 bila tgk org lain dpt sesuatu yg kita x de, kita mesti akan ada rasa x puas hati kan ?
Betul x ?
Jgn cakap x de lah.X baik tipu ooo.Hehe.
Ana pun selalu kot x puas hati tgk org lain ada bnda yg ana x de.
Tapi.....Tapi......Tapi.....
Kita x boleh la rasa mcm tu sebab mungkin org tu ada brg yg kita x de tp dlm masa yg sama, dia x de apa yg kita ada.
Kan ?
Maka, seharusnya kita sentiasa bersyukur.
Bersyukur dengan apa yang ada.
Setiap yg kita ada tu semuanya dtg dr Allah swt.

Andai kita jeles tgk kwn kita makan spaghetti, maka tetaplah bersyukur kerana kita x pernah rasa kelaparan tahap sampai nak kebulur.
Sekurang-kurangnya kita masih ada nasi untuk dimakan dan dibuat alas perut.
Kita jeles tgk kwn kita kat ngra Arab sana makan syawarma, sekurang-kurangnya kita still ada burger untuk dimakan ;)
Pendek kata, BERSYUKURLAH !!
Bersyukur dalam semua perkara.

”Sesungguhnya Allah telah mengeluarkan kamu dari perut ibumu
dalam keadaan tidak mengetahui sesuatu pun, dan Dia memberi kamu pendengaran, penglihatan, dan hati, agar kamu bersyukur.” (Qs. An-Nahl [16] : 78)

Tulisan ini ditulis secara spontan.
Ingatkan awal tadi cuma nak tls ckit, tp terkeluar mcm ni pulak.
X pe la.
Moga tujuan itu sampai.
Bersyukur.
:)
Wassalam.

1 comment:

- Haikal Fansuri said...

syawarma mahal. dislike :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...