Promo ! Klik Ler..

Thursday, March 20, 2008

Tidak dijangka, Ku Temui Manisnya (kisah hamba Allah)




assalamualaikum...

disini saya nak ceritakan tentang pengalaman dan sedikit pengajarannya...

kisah ni berlaku dalam hidup saya bermula saya tamat spm..

saya berkenalan dengan seorang lelaki... permulaan perkenalan semua indah belaka... memang tak dapat dinafikan la..lepas tu, saya menyambung pengajian di ipts...kemudian, dia datang merisik... tapi keluarga saya membantah dengan alasan saya masih belajar.. saya akui itu.. saya juga berpendapat begitu..tapi apa yang terjadi... dia memutuskan hubungan dengan saya.


alasannya, dia dah temui perempuan lain. apa yang paling saya terkilan, perempuan tu lebih sosial, seksi... sedangkan saya tak..masa tu, ALLAH je tahu perasaan saya.. saya bertekad takkan bercinta lagi...tapi takdir ALLAH tiada siapa dapat jangka... datang seorang lelaki non-muslim yang sekadar nak menjadi sahabat..dan salam perkenalan tu saya terima..


sungguh saya tak sangka, rupanya dia bakal memeluk islam.. dan saya sangat terpegun bila dia bercakap mengenai akidah. pengetahuannya dan pegangannya pada islam sangat kuat.. pernah saya rasa kecewa dengan hidup, saya katakan padanya yang saya nak berubah. dari bertudung labuh, sya nak pakai tudung saiz standard yang kecik tu.. tapi dia jawab,

'kan cantik pakai tudung labuh...cantik yang saya maksudkan adalah cantik luaran dan dalaman.. tapi indahnya kalau cantik akidah..

'bukan bertudung labuh bermakna akidah yang bagus, tapi inilah jendela bagi aurat.. aurat pula adalah jendela bagi maksiat.. jika kita tergamak mendedahkan aurat kita pada umum, maka bermakna kita juga telah membuka jendela bagi kemaksiatan..fikir-fikirkan..tapi hubungan kami selalu mempunyai kejutan..dia meminta kami jadi kawan, dan dia akan berjumpa keluarga saya selepas saya tamat belajar..sesungguhnya takdir ALLAH tiada siapa dapat menduga..saya bersyukur kerana ALLAH temukan saya dengan dia... terima kasih ALLAH...


~ptpl terengganu 1 jan 2008~

1 comment:

khairul.anwar said...

subhanallah...

alngkah indahnya akidah yg mantap.. akhlak yg suci menampilkan kecntikan tiada bandingan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...