Promo ! Klik Ler..

Monday, June 30, 2008

Rezeki ana...







Pejam celik pejam celik , dah nak masuk Julai /Rejab dah..
Semakin lama, masa semakin cepat berlalu dan semakin lama, kita semakin dekat dengan kematian..

Kawan2 semua sudah ada hala tuju masing-masing.
Ada yang sambung belajar dalam tingkatan 6, matrikulasi, pusat asasi, IPTA, IPTS, SPA dan akan ke luar negara.

Bagi diri ana, rezeki ana adalah belajar dalam tingkatan 6 di SMK King Edward VII, Taiping di mana ana ditawarkan dalam jurusan sains.

Secara jujurnya, ana tidak pernah "target" nak sambung belajar dalam tingkatan 6 ini ( sekolah ana sebut Pra-U) , dan ana memang target dalam diri yang ana nak masuk matrikulasi atau IPTA..
Tapi, Allah itu Maha Adil.
Setiap yang Dia beri pasti ada hikmahnya yang kita sendiri x nampak.
Ini dapat dilihat dalam Ayat 36, Surah Saba' :

Katakanlah (wahai Muhammad) : "Sesungguhnya, Tuhanku memewahkan rezeki pada sesiapa yang dikehendakiNya dan Dia juga menyempitkan bagi sesiapa yang dikehendakiNya; akan tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui hakikat itu. "


Alhamdulillah, setelah hampir sebulan berada di K.E. ini di mana semua pelajarnya adalah lelaki kecuali pelajar Pra-U, ana akhirnya dapat menyesuaikan diri dengan keadaan dan suasana di sekolah "king of Rugby" ini atau "the oldest school in Malaysia - 125th. years".

Pakaian pelajar Pra-U berlainan dengan pelajar sekolah lain di mana pelajar perempuan memakai tudung berwarna putih, baju berwarna merah jambu dan kain berwarna hitam ( Muslim) serta kasut kulit hitam begitu juga pelajar lelaki yang memakai kemeja merah jambu berserta tali leher K.E. serta berseluar hitam.

Ana telah memilih untuk mengambil kelas biologi memandangkan ana kurang berminat dalam subjek Physics dan ana berharap pilihan ana ini adalah pilihan yang tepat, Insya-Allah.

Bagi kelas Biologi, ana dikehendaki mengambil 5 subjek iaitu :

1. MUET
2. Pengajian Am
3. Biology
4. Chemistry
5. Mathematics T


Setakat ini, Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan ana bersyukur belajar di sini dan ana berharap agar semuanya berjalan dengan lancar, Insya-Allah.

Semoga bertemu lagi, Insya-Allah :)









2 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah... semoga afiqah terus sukses dunia n akhirat.

Unknown said...

terima kasih..InsyaAllah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...