Promo ! Klik Ler..

Monday, June 30, 2008

Siapa yang makan cili, dia yang rasa pedasnya..

"Nak kata dah kahwin,
Tapi rasanya belum lagi,
tanya bila nak kahwin?
Jawabnya tak tau lagi.



Perangai mengalahkan orang lain,
Berkepit sana sini,
Padahal bukan Muhrim,
Kononnya ikut tren masa kini...

Hairan....
Pegang tangan tak takut dosa ker,
Berpeluk-pelukan tak tau malu ker,
Tak kasihan mak bapak ker,
Suruh belajar tapi buat leka jer...

Nak kata tak belajar agama,
kecik-kecik mak bapak dah hantar,
Nak salahkan siapa kalau dah buat dosa,
Sendiri bangang coz tak amal apa yang diajar.

Time single dulu oK jerk,
Sekarang dah couple banyak pulak dosa,
Bila orang tegur buat derk ,
Apa kulit dah tebal nak masuk NERAKA..


Time kena tangkap khalwat,
Mula lah buat muka kelat,
Malu mengalahkan ikan jelawat,
Tambah muka penuh jerawat..


Masa 'buat' tak tau malu,
Ikut sangat telunjuk nafsu,
Buat maksiat tak segan silu,
Sekarang lagu mana..susu dah jadi keju.


Suruh sembahyang ...nanti-nanti,
Girl/boyfriend call terus jerk pergi,
Bersyukur nikmat Ilahi tak reti-reti,
boyfriend bagi bunga tulah yang dipuji.


Kalau diri dah gatal sangat,
Aaa... kahwin jer cepat lagi selamat,
Nie.. couple takde matlamat,
Sajer suka-suka penuhi syarat.


Kalau orang tegur marah,
kalau orang nasihat melenting,
Taulah...taulah... tak payah susah-susah,
Tau plak senyap time dah 'bunting'....



Dah terjadi baru nak ingat tuhan,
Itu pun nasib baik ingat,
Menangis dah tak leh tahan,
Baru sekarang menyesal bangat...


Nasib baik tuhan tu Maha Penyayang,
Masih diberikan umur yang panjang,
Ada chance nak ngucap panjang,
Mintak ampun, doa memanjang.

Perkara lepas jangan dikenang,
Pintu taubat terbuka luas,
Hidup bukan untuk bersenang-senang,
Yang penting mencapai redha Allah yang Maha Luas..




1 comment:

arina said...

hoho.
ni Afiqah ke yg buat.
rockers!
hehe.

betul2.
ms bercintan .. fuh ..
bagai dunia ini ana yg punya!

takutnyer bile diuji sedemikian rupa.
boleh melalaikan diri dr mengingingati Yang Maha Esa.
YA ALLAH ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...