Promo ! Klik Ler..

Thursday, December 1, 2011

:: Ibu Bapa Memahami ::

Assalamualaikum wbt.
Apa khabar sahabat-sahabat ?
Ana doakan semua sahabat sihat yep.
Semoga kita sentiasa menjadi hambaNya yang bersyukur :)
Alhamdulillah.
Moga lidah dan hati kita sentiasa basah dengan zikrullah.

Post tentang Ibu Bapa.
Tengah mode rindu Mak Ayah yang teramat :)
Semalam tgk duit dlm sampul, emm, ada ckit la, rasa mcm perlu bgtw Ayah lg, tp x nak la, kesian pulak, pdhal Ayah baru je bg kemarin.
Then, ptg tu, tgh kelas tiba2 dpt SMS drpd Ayah.
Ayah ada transfer duit dlm akaun utk belanja sampai hjg bulan ni.
Ya Allah, terkejut + terharu sangat.
Mcm mana Ayah boleh tahu kalo anaknya sdg kekurangan duit?
Masa tu ana buat konklusi bahawa TELEPATI antara ibu bapa dan anak2nya itu sangat kuat.
Mak Ayah kita sebenarnya cukup2x memahami kita.
Kita duk lah diam mcm mana pun, lambat laun mesti Mak Ayah kita akan tahu dan faham jugak.
Kita balik rumah buat muka masam, mesti nanti Mak @ Ayah kita akan perasan kita sdg ada masalah.
Pendek kata, Mak Ayah lah orang yang paling memahami kita berbanding kawan2 kita.
Setuju tak ?

Tapi....
Cuba kita fikir balik.
Mak Ayah kita cukup faham akan kita.
Tapi, kita pernah ke faham mereka?
Soalan ni cukup menusuk jiwa.

Mak Ayah aku cukup faham aku, tapi selama ni aku pernah ke faham Mak Ayah aku ?
(Maaf, ana guna "aku" kat sini)
Kalo tgk kt drama TV, salu ada je anak marah kt parents dia, pastu sebut cmni,
"Mummy daddy ni x pernah faham **** !"
Haiyaaa..cuba fikir banyak kali, parents kita sbnrnya faham kita, sebab tu kadang2 ada bbrp hal yang dia rasa x baik utk kita then dia x izinkan kita.
So, janganlah ckp mcm tu.
Kecik hati parents.
Bila parents dah kecik hati, kita juga akan berdosa.
Kita x nak tambah dosa kan ?
Kita nak jadi anak yang baik kan ?
Anak yang soleh dan solehah, insyaAllah :)

Ya Allah ya Tuhanku, terima kasih kerana mengurniakanku Mak Ayah yang cukup memahami anaknya ini.
Ampuni hamba di atas segala perlakuan burukku yang menyinggung hati Mak Ayah ku.
Sungguh, ku berharap ku adalah anak yang dapat memahami Mak Ayah ku dalam apa jua keadaan.

Mak Ayah..
Along dan adik2 sentiasa mendoakan Mak Ayah.
Kami semua akan sentiasa memahami apa jua situasi Mak Ayah.
Mak Ayah sangat banyak berkorban untuk kami.
Hanya Allah SWT shj yang tahu besar mana sayang kami pada Mak Ayah.
Tapi besar sayang kami pada Mak Ayah x dpt dibandingkan dgn besarnya sayang Mak Ayah pada kami kan ?
Semoga kami semua dapat menjadi penyejuk mata dan penenang hati Mak dan Ayah.
We Love You dear Mak and Ayah.
=D
May Allah SWT blessed You.

- We are here because of you, Mak and Ayah -
                                                                                                                  

2 comments:

mas saari said...

salam singgah dari blog Ben Ashaari!

Nur Afiqah Mohd. Anuar said...

terima kasih :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...