Promo ! Klik Ler..

Monday, January 28, 2013

:: Nur ::


Assalamualaikum wbt.
Apa khabar kalian ?
Semoga sihat ya,Alhamdulillah.

Hari ini saya re-sit untuk exam blok 15.
Saya amik 3 modul je since saya rasa mcm x amik exam pun x pe.
Jwb apa lah tadi *sigh*
Then, lunch pada jam 11 pagi.
Awal kan.Haha.
Perut lapar.
Petang jam 5, perut dah mula menyanyi.
Pedih2, tanda lapar dan perlu diberi makan kepada diri sendiri.
Alkisah, craving nak makan pizza dan KFC.
Tapi bila fikir balik, mahal + tak kenyang.
Kang buang duit je, takut malam nanti lapar balik.
Terus sms junior, ajak makan.
Nasib baik dia ok.Hehe.

Pi kedai Triboy, tak jauh sangat dari rumah.
Naik angkot bayar seribu Rp je (3 kupang).
Order pe semua.Pokoknya order makanan yang mengeyangkan lah.
Nasi kuning Ayam Pop.
Sedapnya, Allah je yang tahu.Hehe.
Murah + banyak. Itu paling penting. Ahaks ~
Pastu time nak basuh tangan kat paip, ada sorang abg local (Indonesian) waiter, Tanya nama saya.
Kalo sebelum2 ni, saya mcm payah sikit nak habaq nama kat orang, tp sbb tgk gaya dy mcm saja nak Tanya, saya pun habaq lah.
“Nur”, saya jawab.
“Oh..Nur..Makasih ya.”
Dia jawab terima kasih sbb sudi habaq nama saya.
Saya tak ada fikir dia nak mengorat ke apa ke sebab kedai tu memang budak Mesia suka pi.
Abang2 waiter kat situ pun ada je yg pernah kerja kat Mesia.
Siap fasih cakap melayu lagi.
Hoho.

Orang2 kat sini sangat mudah berterima kasih.
Apa2 je, mesti ucap terima kasih.
Tu salah satu yang saya suka.
Sampai kadang2 kalo saya terlupa nak cakap terima kasih, rasa macam tak patut je.
Memang wajib berterima kasih kan ?
Hehe.

Ok.
Tajuk pasal Nur.
Sebenarnya, jarang2 saya dengar orang nak panggil saya sebagai ‘Nur’.
Biasanya orang akan panggil Afiqah,Fiqah.
Tapi sejak datang belajar sini, if dosen panggil nama student, bila tang nama saya je, dosen tak sebut Afiqah. Dia akan sebut Nur.
Well.Actually budak Mesia sangat ramai nama Nur kot.
Awal2 tu rasa mcm pelik juga bila dipanggil Nur, tapi lama2 best tau.
Sbb Nur tu sendiri bermaksud cahaya.
Nur..Bila orang panggil, nama Nur tu Nampak jauh lebih indah daripada Afiqah.
Yang penting Nur Afiqah tu sedap maksudnya.
Pi google sendiri.
Jadi lama2 di sini, bila orang Tanya nama, saya akan lebih selesa perkenalkan nama as Nur je since senang nak sebut. Lagipun if saya sebut as Afiqah, nanti mesti orang kat sini akan ‘Ha? Apa? Ulang sekali lagi’. Hehe.
Jadi, drpd susah2 orang nak sebut atau tersalah sebut drpd Afiqah jadi Atiqah la, Vika la, baik sebut nama as Nur terus.
Senang,mudah,cepat,ringkas,padat,mutakhir.
Eheh.

Jadi kepada anda yang nama panjang2, cuba perkenalkan nama yang jarang orang sebut pulak.
Baru best.
Hehe.
Mcm nama Muhammad Akram.
Kalo orang Tanya, cuba pulak jawab as Muhammad.
Yang terpuji.
Perghh.Rasa macam bermakna sungguh.
Sungguh !
=)

Kan..kan..
Jadi, anda bisa panggil saya sebagai Nur atau Afiqah atau apa2 aja yang membawa maksud.

Peace no war.
Pray for freedom of Palestin and also Syria.
May Allah destroy the Israeli military atrocities and also the government forces of bashaar al-assad laknatullah.

Wassalam.

1 comment:

Haikal Fansuri said...

ada pepatah arab kata;

satu pertiga maksud nama akan wujud dalam diri tuannya.

nur afiqah maksud apa?

eh lupa, kena google dulu rupanya.

:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...