Promo ! Klik Ler..

Friday, December 25, 2009

Keputusan PMR Athirah

Semalam satu family gi amik result Thirah kt Ta'ayah,Ipoh.
Berdebar-debar jgk la..
Tunggu punya tunggu, akhirnya dpt jgk result..
Cikgu G yang bagi result tu,masa cikgu nak hulurkan result tu, tgk muka cikgu dh senyum2 pastu trs ckp tahniah kt thirah.
Ha,bape A ni? Aku dh takut dah.
Aku ,mak n adik2 trs la serbu tgk result Thirah.Tgk punye tgk,ada 1 B.Owh,8A1B.B nye Science.Xpe la,at least better drpd kakaknye ni,dpt 7A je,Alhamdulillah.

Apepun,Alhamdulillah kerana thirah dpt result yg cemerlang even xdpt 9A,sekurang-kurangnya hasrat aku nak tgk result adik2 aku better drpd aku akhirnya tercapai,Alhmdulillah.
Thirah ckp dy nak amik kls Thanawi mase form 4 nnti, lgpun ayah ade suruh,bgs la msk thanawi,dunia akhirat dia dpt.
Aku setuju je lgpun cukup la aku dh amik sc tulen n adik akram dh amik sc engineering, biar adik thirah amik thanawi plak.
x semestinya sumer adik-beradik kena amik satu aliran je kan? x best la..biar pelbagai,baru blh share mcm2 ilmu yg dh dipelajari,insya-Allah..

Thn nie thn peperiksaan aku n 3 org adik2ku (UPSR,PMR,SPM,STPM), yg bongsu je x,yg bongsu tggu umur ana 22,baru dia nk UPSR,huhu.
Result adik syakir upsr dh kuar - 3A.
Result adik thirah pmr dh kuar - 8A.
Tinggal result aku n adik aku si akram je lg yang tinggal iaitu stpm n spm.Aduh,takutnya.2 org adik dh dpt result yg memberangsangkan,ak?akram?
Tawakkal stlh berusaha,bykkan berdoa.

"Ya Allah,berikan kami yang terbaik,andai terbaik,jadikan kami hamba yang bersyukur,andai sebaliknya,jadikan kami hamba yang redha,insya-Allah,ameen.."


2 comments:

Asrul Hadi said...

salam..
tahniah buat adik athirah...
but dont feel too comfortable with dat..coz perjalanan masih jauh...
asih byk yg perlu ditempuh..
and lagi 1 pilihan utk thanawi amat bagus! pilihan yg sgt baik..tapi buat btul2..blajar utk kenal ALLAH..kelak redha ALLAH bakal menyusuri athirah..amin(^_^)

Unknown said...

wslm wbt..
syukran..
ana setuju,pmr hnya tntukan aliran tp. spm yg bkl mnntukan masa depan..lps spm,ade byk lg liku2 yg bkl ditempuh..
apepun, syukran jazilan utk nsht2..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...