Promo ! Klik Ler..

Wednesday, January 26, 2011

:: Semester yang Sibuk ::

 Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah kelmarin ana selamat sampai ke Meda..
Alhamdulillah perjalanan lancar..

Isnin lepas,kuliah Sem II dah mula.
Seperti yang telah dijangka, kuliah sem ni sgt2 sibuk dan agak "Susah"..(X suka ckp susah..hu3)
Dah ada mcm2 Praktikum Lab..
Ada lab biokim,fisik,histo,bio,kim..
Penat2x..
Mmg tido mlm lena la..

Tapi...
Satu apa yg dosen ajar kt depan tu,ana x fhm..
Fhm ckit2 ja..
Sbb?
Guna Bhs Indonesia..
Selama ni bljr in English sgt..so skrg? Habis !
Xpe2x fiqah,slow2 ye..tp jgn TERLALU slow,nnti kang time nk exam,mula la kalut..Huhu,x mau !

So,certain words yg ana baru tau melalui Google Translate..

GUGUS > GROUP
SENYAWA > COMPOUND
SEL INTI > CELL NUCLEUS ( time dgr dosen sebut sel inti,ana terbayang inti kuih ketayap je =.= )
AQUADES > DISTILLED WATER 

Huhu,sungguh berbeza..=(
Xpe2x, nnti lama2 mesti dh biasa kan? Mula2 je ni,InsyaAllah boleh..

Hari ni dosen bg kerja 'sekolah' Kimia..
Banyak sgt soalannya..Hu3..
InsyaAllah akan segera disiapkan..
X nak malas2x !

"Orang yg rajin akan sentiasa mencari JALAN,
orang yang malas akan sentiasa mencari ALASAN.."

Jadi, nak jadi yg mana 1 ?
Rajin @ Malas ?

RAJIN la !!!

(^_^)

P/s : Terima kasih kepada sahabat2 yang banyak bagi semangat ! =) 
Lg 1..ana suka lagu Cinta Hakiki yg Fitri nyanyi ngan Mospaeda tu..Makasih banyak ya MA..=)





1 comment:

Anak Pendang Sekeluarga said...

Saya memerlukan komentar dan pandangan berkaitan dengan artikel baru yang saya tulis di blog saya.Mungkin saudari mempunyai pandangan dan komentar yang berbeza dengan saya dan diharapkan sama2 kita berkongsi pandangan dan komentar itu kearah kebaikan.Sekian terima kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...