Promo ! Klik Ler..

Friday, March 19, 2010

Kawan baru..

Kring2..kring2..
Kedengaran telefon rumah berbunyi..
Adikku,Syakirul mengangkat telefon lalu segera memanggil namaku sebagai Along..
Aku segera menjawab..
'Hello..'
'Hello Afiqah,this is Uncle Ravi..'
'Oh,yes Uncle Ravi..'
'Ini ada satu student baru daftar n amik foundation sekali dgn U..die bdk Mlyu n dr Ngri 9..Tapi die mude ckit la..Nnti U tolong2 die la..Saya bagi no. hp U kt die n nnti U msj2 dgn die ok..nama die Ain'
'Ok..'

Sekitar jam 2 petang,ada 1 msj masuk Hp..
'Slm kak.Ni sy,Ain yg nk amik foundation tu..'
'Wslm,ye Ain..umo 19 ke? nk msk USU jgk?'
'Sy lpsn spm..Aah,msk USU jgk..'
'Oh,lpsn spm ke..ain amik foundation bape lame?Akk kejap je.em,nnti nk amk medic or dentistry?'
'Sy amik sama ngan akk la,yg 3 bulan tu kan..Dentistry..'
'Yeah2,ade kwn..same la kite..'
'Baru best ade kwn..Kte 1 geng ye..'
'Ok..tp akk dh 2 thn tinggal Physics..t Ain ajar akk la ye..'
'Sy spm Phy dpt B la kak..Xpe,t kte bljr sama..'
'B? Ok la tu,akk dulu dpt C,huhu..Ok,kte bljr same2 nnti..Ain skul mana dulu?SBP?'
'Sy MRSM..Kak,sy mtk nk bilik utk kte yg 2 org sebilik.Ok x?'
'Ok je, tp Ain dah bgtw dah kt warden tu?'
'Dah jmpe die td..Ain ckp kt die nk sebilik ngan akk.Tapi bilik tu kecil sikit la..Akk x kisah?'
'Ok..xpe, xkisah..asal ada kwn..Ain msti pandai kan,MRSM..'
'Kalo sebilik,sng ckit..xde la pndai mana,bese je..'
'Btl2,nnti nk solat pe sume sng ckit,hehe..'
'Akk,kalo sy nk katil bwh boleh x?'
'Boleh je..Dulu mase kt asrama dulu,akk duk katil atas jgk..xpe..'
'Sy x bese katil atas coz kt MRSM dulu katil 1 sorang,hehe..'
'Ain nk msk hostel bile? Akk masuk 28 ni..'
'Sy masuk same ngan akk kot..Em,K la akk,t ade pape gtw sy ye..Jmpa nnti..Slm..'
'Ok,wslm..'

Alhamdulillah,akhirnya aku dah jumpa sorg kawan yg akan menemaniku spnjg pengajian..Walaupun die sebaya adik aku,die tetap boleh jadi kwn aku..
Dulu masa daftar,aku cam risau jgk coz xde kwn..Aku terfikir2 sape la yg akan jadi kwn aku,teman aku gi mkn,gi naik komuter,gi sana,gi sini..Alhamdulillah Allah dah bagi jln..
Satu bilik,satu kelas,satu kolej,satu kos dan insyaAllah satu universiti.
Ya Allah,semoga kami berjaya mencapai cita2 kami ini..
Moga Kau permudahkan urusan kami ini..Amiin..


Moga kami meletakkan segala-galanya hanya padaMu..InsyaAllah,Amiin..


(Adalah menjadi cita2ku untuk menjejakkan kaki ke tempat pengajian Ayah..InsyaAllah semoga ia menjadi kenyataan)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...